Hierboven staat de inhoudsopgave van Office support. Deze laat zien dat de student in situaties wordt geplaatst, waarin hij moet communiceren. De titels van de hoofdstukken corresponderen met de werkprocessen uit het kwalificatiedossier, waarin wordt verwezen naar de MVT. Tevens is hier het 4-fasen model te zien. Meer informatie over dit model staat in het tabblad "Uitgangspunten"

Situaties

De student voert de opdrachten uit alsof hij stagiare is in het bedrijf "The Firm".

In unit 1: "Telephoning" leert de student wat beschreven staat in werkproces B1-K1-W3: "Bedient de communicatiemiddelen en handelt telefoongesprekken af”.

In unit 2: "Welcoming visitors" leert de student wat staat beschreven in werkproces "B1-K1-W4: Ontvangt bezoekers”.

In unit 3: "Business correspondence" leert de student wat staat beschreven in werkproces "P1-K1-W1: Verzamelt en verwerkt gegevens tot zakelijke (concept)teksten” 

In Unit 4: “Situations in Office support” werkt de student alle  opdrachten uit Unit 1, 2 en 3 uit in een tweetal praktijksituaties. De genoemde bedrijven zijn bestaande bedrijven, die de producten daadwerkelijk verkopen. 

Een inkijkje in Office support

Een leesopdracht. Elke opdracht wordt voorafgegaan door een instructie om de setting voor de student te verhelderen. Voor studenten van de niveau 2 opleidingen zijn die in het Nederlands.

Een gespreksopdracht. De rollen zijn gesplitst om de situatie realistischer te maken. De opdrachtregels staan in de directe rede. Dat maakt het voor de student wat eenvoudiger

 

Een schrijfopdracht uit unit 4. Alle delen van de opdracht staan in het Nederlands en de briefopdracht in de directe rede.